Track and share your training!

Dailymile makes it easy to keep track of your workouts. Map your routes and share with a community of active people.

  • 46 miles
  • 07:45 time
  • 4882 calories
  • 4 workouts
  •  
  • This Week time period

Entries

  1. RUN
    good The big 2-0! 20.01 mi 03:28 10:24 pace

    Sooooo glad this is done, and Iā€™m glad we started early when we did! The last 5 or so miles were right into the sun, so that made an already tough run on a hot, humid day even tougher. Legs and hip... read more

    • Brian D.
      Brian D.

      Look at youuuuuuuuuuu awesome job in the heat!!

      about 24 hours ago Like1 person

    • Karyn
      Karyn

      Hot Damn!!! You did fanrastic!!! Congratulations!!!

      about 20 hours ago Like1 person

    • Brian C.
      Brian C. You're an Inspiration
      You're an Inspiration:

      Great 20 miler in the heat! Hope it gives you the confidence you deserve!!

      about 4 hours ago

  2. RUN
    alright Sweaty shorty 4.51 mi 00:46 10:10 pace

    Good lord it's unseasonably warm and humid out there! I don't know how I'm going to survive my 20-miler tomorrow šŸ˜±

    • Karyn
      Karyn

      It certainly is awful out there, but you will NAIL that 20 miler tomorrow!

      1 day ago Like

    • Brian D.
      Brian D.

      Insane hot. But SUMMMA 4EVA

      about 24 hours ago Like

  3. RUN
    blah Ugh 10.01 mi 01:42 10:10 pace

    The heat and humidity sucked the life out of me on this run. I took quite a few breaks. On the plus side, I had another sighting of Colonel Mustard, the friendly neighborhood celebrity corgi. :) He... read more

  4. RUN
    good Take that, Monday! 11.01 mi 01:49 09:51 pace

    Kickin' off the week with a humid 11. I hope the rest of my runs this week feel as good!

  5. RUN
    good Hines 16.01 mi 02:44 10:12 pace

    SO MANY HAPPY DOGGIES OUT!!!!!!

  6. RUN
    alright Lunch run 5.01 mi 00:50 09:55 pace

    I don't know how I keep stopping my watch at 0.0 past the full mile. :D

  7. RUN
    alright Smelly city 10.01 mi 01:39 09:52 pace

    Felt a little better as the run went on, but still a little tired and stiff overall. Always glad to get the miles in, though! For whatever reason, the city seemed unusually smelly today... lots of... read more

  8. RUN
    alright Monday out n' about 8.05 mi 01:18 09:43 pace

    Step-down mileage week before next week's peak mileage! Eeek! But that's a problem for future me :D

  9. RUN
    good Run Wild for the Detroit Zoo 10k 6.2 mi 00:57 09:08 pace

    Felt surprisingly decent after yesterday's run feeling so meh. Yay!

  10. RUN
    blah Mehhhh 15 mi 02:32 10:08 pace

    I had 18-20 on the schedule today, but I could tell early on that today just wasn't my day. Everything felt tight and tired, so I decided to call it a day at the 15 mile mark. Hopefully the ne... read more

  11. RUN
    alright Shufflin' 10.01 mi 01:38 09:47 pace

    First half felt pretty good, but the second half felt meh. Legs felt heavy, right knee was being dumb and ouchy again, etc.

    On the plus side, despite rolling my ankle pretty hard yesterday (while... read more

    • Brian D.
      Brian D.

      glad you dodged that bullet. :) its that point in training where I just want the race to be here.

      17 days ago Like1 person

    • Mary Beth
      Mary Beth

      @Brian same, can't I just run the marathon already and be done with it?! :D

      17 days ago Like1 person

    • Brian C.
      Brian C.

      Wow! Glad the ankle roll didn't blow you off track. Solid ten miler!! Yay!

      16 days ago Like

  12. RUN
    alright Monday miles 9.11 mi 01:32 10:06 pace

    Legs felt sleepy, but I got through it. Happy Labor Day, everyone!

  13. RUN
    good Milford Labor Day 30k 18.6 mi 03:16 10:33 pace

    I can't believe it ā€” I got a PR by 15 minutes!!! šŸŽ‰

  14. RUN
    alright Shorty 4.01 mi 00:40 09:59 pace

    Felt pretty meh. I hope I have energy for tomorrow -- I'm doing the Milford Labor Day 30k (aka MILF). This will be my 4th time, and each time previously, the epic hills have challenged me fier... read more

  15. RUN
    tired Buggy run 10.02 mi 01:43 10:19 pace

    Legs had absolutely no go today...this was a toughie for sure. There were also a bajillion gnats (or some tiny bug) out that kept coming at me left and right, so by the time I was done with my run,... read more

  16. RUN
    alright Meh 8 mi 01:19 09:56 pace

    Looks like the afternoon will be filled with rain and storms, so I got this run out of the way this morning. Legs were sleepy and meh, but I got it done. Yay.

  17. RUN
    great Crim 10-miler 10 mi 01:37 09:39 pace

    Yay I actually PR'd something! My last 10-mile PR was all the way back in 2011, so it felt good to beat it today. It was only by 13 seconds, but still, it counts!

  18. RUN
    good Yay Friday! 5.01 mi 00:49 09:48 pace

    This weather is nice and all, but the calendar still says summer. Bring back summer weather! Flip flops and shorts forever!!!

  19. RUN
    good Autopilot 10 mi 01:41 10:05 pace

    Took me a few miles to get going, but then things felt okay afterwards. Right knee is still a little ouchy occasionally, so I'll give it some extra ice and love tonight.

  20. RUN
    blah Such heat 9 mi 01:31 10:08 pace

    More heat + humidity than we've had in a while! I was definitely feeling it today, but I got through it somehow. Got to see the eclipse too earlier this afternoon -- what a cool experience!