Site:
http://www.one-run-at-a-time.blogspot.com
Miles:
8969 total / 0 in 2017
Goal:

My eye is on the prize - sub 3 here I come!!!

Track and share your training!

Dailymile makes it easy to keep track of your workouts. Map your routes and share with a community of active people.

Katie logged 8969 miles.

Last workout almost 5 years ago. Help get them back on track!

  • 0 miles
  • 0:00 time
  • 0 calories
  • 0 workouts
  •  
  • This Week time period

Entries

  1. RUN
    Hood Rat 6 mi 00:50 08:23 pace

    My "new" easy pace according to my coach should hover around 8:30, especially for all my damn junk miles. But dang that is hard for me to do! Especially with all the dang hills in my ne... read more

  2. RUN
    good Hamsterwhizzle for shizzle 4 mi 00:35 08:37 pace

    So, cranky foot and knee were bugging me when I woke up. Coach had hill repeats on the schdule so I decided I would do an easy run to see how it was. Put treamill at 1.5% incline and just kept an... read more

  3. RUN
    Hamsterwhizzle 8 mi 01:02 07:42 pace

    Easy run on the hamsterwhizzle with easy 6x800's to mix it up and make the time go by faster. Did my 800's easy as I test out my knee. Happy to report it went well and felt like I could... read more

  4. RUN
    Weekly Round-Up 74 mi

    Step back week, ready to finish this training cycle - 8 weeks to go!

    • Sheila K.
      Sheila K.

      Wow, even your step back weeks are huge. I might hit 36 running this week.

      almost 5 years ago Like

  5. RUN
    good Weekly Round-Up 78.5 mi

    Just getting my miles down, promise to keep up!

  6. RUN
    Weekly Round-Up 84 mi

    Another week, another crazy time trying to just fit it all in!

  7. RUN
    good Weekly Round-Up 69 mi

    Doing a weekly round-up cuz I have just lost track of time!

  8. RUN
    good Hood Rat 9 mi 01:05 07:14 pace

    Monday tempo day! Dang its cold out! And yes, I know my 30's are nothin' compared to you mid-western or eastern peeps, but dang that was rough! Did one mile warm-up, 2 miles tempo for ... read more

    • Cathy
      Cathy

      Ohhh blisters ouch! Good run and dang its colder here lol

      almost 5 years ago Like

    • Show 5 more comments...
    • Sue R.
      Sue R.

      YAY!!!

      almost 5 years ago Like

    • Luis B.
      Luis B. Great Performance
      Great Performance:

      Nicely done. Sounds like a workout I have to incorporate into my routine... except I'd be nowhere near the 6-min mark :)

      almost 5 years ago

  9. RUN
    "la" Fitness Hamsterwhizzle 16 mi 02:07 07:57 pace

    Ugh, yes, long run on the hamsterwhizzle. First off, my cold is not better, and I procrasinated all day to get this done. Running I felt good, legs felt fine but my energy was just not there. I ... read more

  10. RUN
    alright "la" Fitness Hamsterwhizzle 10 mi 01:17 07:42 pace

    Skipped my group run because it was too cold for me to be out running this morning. I really took my time getting to the gym to get this done. And, I think I am over the cold, just trying to recoup!

  11. RUN
    alright "la" Fitness Hamsterwhizzle 5 mi 00:40 08:02 pace

    Double Day!! Haven't had a double in a long time, and this was an easy shake out run. Yeah, prob not smart I run outside tomorrow. Dang cold!

  12. RUN
    Hood Rat 8 mi 01:02 07:46 pace

    I have a cold - and this run just was tough. I pushed it when I could, cruised the downhills and called myself d.o.n.e. after 8. Ugh! Haven't been sick in so long!

  13. RUN
    alright Euclid 6 mi 00:49 08:07 pace

    Morning run with Sheila K.! Took her up one of my go-to fav routes - 3 straight up, and 3 straight down. It's a great hill workout and a great negative split run! But, I have come down with... read more

  14. RUN
    good "la" Fitness 8.5 mi 01:03 07:23 pace

    So, broke down and joined "la" Fitness since I broke my hamsterwhizzle/treadmill last night. Yes, broke it. That was number 3! The gym ended up being super nice and even had a pool! Ma... read more

  15. RUN
    good Diamond Bar 7 mi 00:54 07:45 pace

    I don't know why I had this notion that SoCal was flat, but let me tell you, it's NOT! Met up with Shelia K. this morning for a tempo run session - and it went great! Plan was 1 mi w/u, ... read more

  16. RUN
    Mills Road- Trail Run 6 mi 01:03 10:27 pace

    Double Day!! Went exploring the new trail by my house with the hubbs. First half was straight up hill and the second half little rollers. Such amazing views of the area, and so excited that I fo... read more

  17. RUN
    good Euclid 9 mi 01:10 07:47 pace

    Early morning run - where I didn't feel like running but got this one done. Foot felt good, but I think the dirt helps. This is a path that goes straight up the road towards Mt. Baldy. It&#x... read more

  18. RUN
    Hamsterwhizzle 8 mi 01:00 07:26 pace

    Missed my group run this morning due to my foot being cranky the second I woke up. I was bummed, but played it smart. Finally decided to try out the hamsterwhizzle and see if it would tollerate i... read more

  19. RUN
    alright Hood Rat 6 mi 00:46 07:37 pace

    Just getting some miles in. Wasn't feeling it when I started, glad I got it done :)

  20. RUN
    Anaheim 6 mi 00:49 08:12 pace

    Ran with my new buddy Sheila K. We both had no desire to run hills, which are pretty much hard to get away from around here, so we drove out to Anaheim and she showed me a nice running path along t... read more